Танго темпо готується до “битви” в Лондоні, часу залишилося небагато

Географічна мапа конкурсу з кожним роком ширшає, і нині в обоймі
конкурсу вже є 35 країн-учасниць з усіх континентів. П’ять років тому
повноправним учасником цього глобального дійства стала й Україна.
Вітчизняну філію очолили Олексій Бельбек і Влад Ляшенко — обидва з
чималим організаційним досвідом. Всеукраїнські відбіркові тури під
назвою «Бути почутим» проходять спочатку у великих містах нашої країни,
де обирають найкращі команди для участі у вирішальному поєдинку в
Києві, щоб потім вибрати єдиного кандидата, тобто кращу групу, що
представлятиме Україну в Лондоні. На конкурсі «Бути почутим» не працюють зв’язки, гроші, офіційна
протекція і тому подібне. Тут бал править Його Величність Випадок, і
ніхто до останньої секунди не знає імені переможця.


Найголовніша мета діяльності української філії світового конкурсу
GBOB — це максимальне сприяння нашим молодим артистам у їхніх
прагненнях інтегруватися у світовий контекст актуальної музики, —
підкреслює Влад Ляшенко. — Сьогодні українська альтернативна рок-сцена,
або так званий андеграунд, є цікавим і сильним як ніколи. Ми це знаємо
точно, тому що спостерігаємо динаміку розвитку стилів та творчих ідей
останні п’ять років. І ми точно можемо стверджувати, що усі групи, які
«дожили» до київського фіналу, — це міцні професіонали з яскравим
самобутнім музичним обличчям. Це — наші музичні олімпійці! І якби
існувала хоча б якась ротація нових імен на радіо й телебаченні, я
гарантую — дуже скоро Україна отримала б цілу плеяду справді актуальних
зірок європейського рівня. Усі чотири фіналісти, які у попередні роки
виступили у Лондоні, отримали дуже високу оцінку фахового журі. Назву
їх — це «Оркестр Янки Козир», «Тол», «Етвас Андерс», «Атмасфера».
Декому не вистачило зовсім трохи балів, щоб виграти гран-прі… Дійсно,
загальна вада або ахіллесова п’ята альтернативної музики —
це майже повна відсутність її в доступному інформаційному просторі
України, де, як відомо, панує попса… Виняток становлять лише музичний
телеканал «Ентер», дві-три радіостанції, кілька iнтернет-сайтів. Зовсім
інакша ситуація у світі. Там альтернативна культура має не менш
серйозну медіа-підтримку, ніж комерційна поп-культура. Тому там і
попит, і статус альтернативи у суспільстві значно вищі, ніж у нас.

— Днями завершився п’ятий сезон національних відбіркових турів у
світі, зокрема, в Україні. Наш фінал проходив украй напружено,
драматично, — продовжує Влад Ляшенко. — Ще ніколи у фіналі не було так
багато груп, фактично 23 команди з усіх куточків країни — «вершки»
української альтернативи. Тож майже усі виступили надзвичайно потужно,
а перша п’ятірка йшла взагалі з мінімальним відривом одне від одної.
Тож перед суддівською радою стояло дуже складне завдання. До речі: в
усіх регіонах на відбіркових концертах так само тривала серйозна
боротьба за вихід у київський фінал. У Львові були фіналісти, які
набрали однакову кількість балів, тому в фінал пройшли обидві групи:
«Далай-Лама» і «Ніагара». На загал участь брала рекордна кількість груп
— 110. Найактивнішими зарекомендували себе львів’яни та кияни. На фінішному відрізку змагань лідерами симпатій і публіки і журі
стали «Коралі» з Івано-Франківська, «Анна» зі Львова, «Маракеш» і
«Фредді Маркс» з Києва, «Мерва» з Рівного, «Пінс» із Кременчука,
«Далай-Лама» зі Львова, «Танго темпо» з Ужгорода. За кількістю балів
першими стали «Танго темпо» — дуже жвавий трип-хоповий склад, який вже
втретє бере участь у конкурсі. Саме вони захищатимуть честь України у
грудні в Лондоні під час грандіозного музичного дійства «Велика
рок-н-рольна битва».


Олександр Євтушенко, “День”

admin